بیاییم زاویه دیدخود را عوض کرده واز گوشه خود بینی خارج شویم . یک
لحظه تا شعاع بی نهایت نیم نگاهی بیندازیم " دایره هستی بزرگتر از
اینهاست که ما در آن جمع شده ایم قطر دایره هستی را اندازه نیست .شش
گوشه دلمان امن باشد که خدا به نسبت معرفت همه چیز را تقسیم کرده
است . دعا کنیم زیر خط فقر باقی بمانیم ولی از خط راست خارج نشویم .
خدا کند حجم ظرفیتمان آنقدر باشد که بتوانیم حداقل یک شعاع از انوار
خورشید را در آن جمع کنیم . در زیر مجموعه هستی هر کس سهمی دارد خدا
کند به اندازه سهم خود تمنا داشته باشیم . منفی بافی را کنار گذاشته و
خاطر جمع باشیم که لطف خدا بی نهایت است . خدا کند دفتر حساب
زندگیمان صحیح و بی غلط باشد تا حداقل صورت مسئله زندگیمان را خودمان
بتوانیم بخوانیم . خدا کند توان رویا رویی با محاسبه اش را داشته باشیم و با
قامتی قائم واستوار در محکمه اش حاضر شویم .
لحظه تا شعاع بی نهایت نیم نگاهی بیندازیم " دایره هستی بزرگتر از
اینهاست که ما در آن جمع شده ایم قطر دایره هستی را اندازه نیست .شش
گوشه دلمان امن باشد که خدا به نسبت معرفت همه چیز را تقسیم کرده
است . دعا کنیم زیر خط فقر باقی بمانیم ولی از خط راست خارج نشویم .
خدا کند حجم ظرفیتمان آنقدر باشد که بتوانیم حداقل یک شعاع از انوار
خورشید را در آن جمع کنیم . در زیر مجموعه هستی هر کس سهمی دارد خدا
کند به اندازه سهم خود تمنا داشته باشیم . منفی بافی را کنار گذاشته و
خاطر جمع باشیم که لطف خدا بی نهایت است . خدا کند دفتر حساب
زندگیمان صحیح و بی غلط باشد تا حداقل صورت مسئله زندگیمان را خودمان
بتوانیم بخوانیم . خدا کند توان رویا رویی با محاسبه اش را داشته باشیم و با
قامتی قائم واستوار در محکمه اش حاضر شویم .
تاریخ : شنبه 92/7/20 | 1:48 عصر | نویسنده : ali | نظرات ()
ابلیسک جهان کجا قرار دارد
بسیاری از جوانان بدون آن که بدانند در پس این نمادهای وسوسهبرانگیز چه محتوا و مضامینی نهفته است، برای خرید آنها اقدام میکنند.
فارس: اگر کنجکاوانه به اطراف خود نگاهی بیاندازیم، از نگین انگشتر، گردنبند، تصاویر روی دستبندها، پیراهن، شلوار، کفش، ادکلن و ساعت گرفته تا برخی ساختمانهای سر به فلک کشیده و بعضی از میادین شهر به نمادهایی برخورد میکنیم که رنگ و بوی فرقههای انحرافی و شیطانی را با خود به همراه دارد.
بسیاری از جوانان بدون آن که بدانند در پس این نمادهای وسوسهبرانگیز چه محتوا و مضامینی نهفته است، برای خرید آنها اقدام میکنند. البته برخی نیز که پیرو فرقههای ضاله هستند، تعمدا و از روی آگاهی اقدام به تهیه این اقلام میکنند.
حال با وجود گسترش نمادهای معنویتهای جدید بر آن شدیم که نمادهای مهم و رایج شیطانپرستان را به بحث بگذاریم، از این رو با حجتالاسلام والمسلمین «حمزه شریفی دوست» مدیر گروههای پژوهشی مرکز مطالعات بهداشت معنوی گفتوگویی ترتیب دادیم که مشروح آن در پی میآید:
*شیطانپرستان امروزه از نمادهای عاریهای استفاده میکنند
شریفیدوست با بیان اینکه نباید کاری کرد که نمادها موضوع بحث به صورت تفسیری باشد و لازم است ابتدا زاویه دیدمان را در مورد نمادها تصحیح کنیم تا رویکردمان در این گفتگو معلوم باشد، اظهار داشت: درباره نمادهای شیطانی سه نکته اساسی باید مورد توجه قرار گیرد و غفلت از این سه امر، ممکن است به شناخت و تحلیل ناصواب فرقه شیطانپرستی منجر شود یا باعث ترویج ناخواسته آیین شیطانی شود: اول اینکه؛ جریان شیطانی بسیاری از نمادهایی را که در دیگر آیینها و مسلکها ریشه دارد، امروزه به سود خویش و در خدمت خود به کار گرفته است.
وی افزود: بسیاری از نمادهایی که امروزه به نام شیطانپرستی مشهور شده، متعلق به جریان شیطانی نیست و آنها این نمادها را تصاحب کردهاند، هدف از این تردستی، اثبات ریشهدار بودن آیین شیطان پرستی و تثبیت آن و اعتماد بخشی به یاران شیطان است، پارهای از این نمادها در تمدنهای باستانی مصر و یونان ریشه دارد و بعضی دیگر متعلق به شرق است.
* شیطانپرستی؛ فرزند نامشروع عرفان یهود و فراماسونری
مدیر گروههای پژوهشی مرکز مطالعات بهداشت معنوی با اشاره به نمونهای از تردستی شیطانپرستان در استفاده از نمادها، ابراز داشت: چنانکه «آنتوان لاوی» در کتاب خویش «کالی» و «شیوا» را که در میان هندوها و یوگیها جایگاه خاصی دارند و از خدایان هندو به حساب میآیند، همان شیطان معرفی میکند! بعضی از نمادهای «ماسونها» یا «کابالا» نیز اکنون در خدمت این آیین قرار گرفته است، هر چند جریان شیطانی محصول عرفان یهود و فراماسونری و نتیجه نامشروع این دو جریان است، جریان شیطانی، امروزه خود را آیینی برخوردار از سنتهای منحصر به فرد، نمادهای ویژه، مبانی مجزا و در یک کلمه، یک «جریان مستقل تاریخی» معرفی میکند.
* نمادها نه ریشه واحد و نه معنای واحد دارند
وی در خصوص دومین ویژگی نمادها، ادامه داد: نمادها لزوما معنای واحد ندارند، علت این است که فرهنگهای مختلف از همدیگر تأثیر پذیرفتهاند و اقوام و ملتها، در تعامل با دیگر فرهنگها، دست به اقتباس زده و به سود خود، تغییراتی در محصولات دیگران ـ البته به نسبت آرمانها و ارزشهای بومی خود ـ دادهاند و به مرور، این فرآورده جدید، نماد ارزشها و باورهای ایشان شده است؛ بنابراین نمادها نه ریشه واحد و نه معنای واحد دارند.
نویسنده کتاب «نیمنگاهی به کتاب خود خدایی شیطانگرایان» با اشاره به نکته سوم درباره نمادها، بیان داشت: نکته سوم این که چون نماد ابزاری قوی و نافذ است و چون برخورداری از نمادهای گویا و متنوع، قدرتی بیبدیل محسوب میشود، نسبت دادن نمادهای دیگر آیینها به شیطانپرستی، تلاش غیرمستقیم برای تبلیغ این مرام انحرافی و کمک ناخواسته به آن است؛ بنابراین منظور ما از نماد در این گفتوگو، نمادهایی است که امروزه شیطانگرایان به سود خود استخدام کردهاند.
* توجه به نماد شیطانی در واقع توجه به عقبه سیاسی و مبانی استکباری آن است
وی افزود: آن چه نباید از آن غفلت شود، این است که نمادهایی که امروزه در خدمت این جریان ضددینی و ضدتوحیدی ایفای نقش میکند؛ باید برای انتساب این جریان به عقبه سیاسی خود و فهم ریشهها و مبانی استکباری آن مورد توجه قرار گیرد؛ نه استقلال دادن به این جریان و در نتیجه تبلیغ و تثبیت آن.
* «بافومت» و ردپای آن در کابالا
عضو هیئت مؤسس مؤسسه بهداشت معنوی با اشاره به برخی از نمادهای استفاده شده شیطانپرستان خاطرنشان کرد: «بافومت» (Baphomet) یکی از نمادهایی است که شیطانگرایان برای معرفی خود استخدام کردهاند، این نماد که در عرفان کابالا نیز جایگاهی دارد، بز یا قوچی به نام بافومت (Baphomet) است که هم با جانور شاخدار «یوحنا» در کتاب «مکاشفات یوحنا» همانندی دارد.
وی با تاکید بر اینکه تأویل تکگزینهای از این نماد چندان واقعبینانه نیست، ادامه داد: تفسیرهای دیگری هم برای این نماد گفتهاند که پرداختن بیشتر به آن لطفی ندارد.
* ستاره پنجپر نمادی که در مکتب «لاوی» استفاده میشود
شریفیدوست نماد سر بز در میان ستاره پنج پَر وارونه (inverted pentagram)، ستاره پنج پَر (pentagram) را نماد ونوس الهه زیبایی و عشق شهوانی زنانه دانست که سر یک بز (بافومت) نیز در آن قرار گرفته است و به خبرنگار فارس گفت: این نماد ترکیب ستاره پنجپَر وارونه با سر بافومت، نماد روشن و گویایی برای تعالیم مکتب شیطانگرایی «کرولی» و «لاوی» است؛ چرا که شیطان را سمبل انسان محوری و اصالت هوسها و لذتطلبی بشر میدانند، از همین روی، این نشانه به نحو گستردهای در شاخه «سیتنیسم» کاربرد دارد؛ از آن جمله میتوان به نصب نماد مذکور روی لباس افرادی که به عضویت رسمی کلیسای شیطان در میآیند و رنگ به کار رفته در آن نشانه درجه عضویت فرد است و همین طور نصب این نشان در بالای محراب هنگام اجرای آیینهای شیطانگرایی اشاره کرد.
* شیطانپرستان چه عددی را عدد شیطان میدانند
نویسنده کتاب «نگاهی کلی به عرفانهای نوظهور» درباره علامت 666 یا FFF، بیان داشت: عدد 666 و FFF که ششمین حرف از حروف انگلیسی است و متناظر عددی آن 666 میشود، این عدد به گفته «یوحنا» در بخش «مکاشفات یوحنا» در کتاب مقدس، «عدد شیطان» است، به طوری که در مکاشفات یوحنّا آمده است: «و دیدم وحش دیگری را که از زمین بالا میآید و دو شاخ مثل شاخهای بره دارد و مانند اژدها تکلّم میکند و با تمام قدرت وحش نخست در حضور وی عمل میکند و زمین و سکنه آن را بر این وا میدارد که وحش نخست را که از زخم مهلک شفا یافته بپرستند و معجزات عظیم به عمل میآورد تا آتش را نیز از آسمان در حضور مردم به زمین فرود آورد ... و همه را از کبیر و صغیر و دولتمند و فقیر و غلام و آزاد بر این وا میدارد که بر دست راست یا بر پیشانی خود نشانی گذارند و اینک هیچکس خرید و فروش نتواند کرد جز کسی که نشان، یعنی اسم یا عدد اسم وحش را داشته باشد، در اینجا حکمت است؛ پس هرکه فهم دارد، عدد وحش را بشمارد؛ زیرا عدد انسان است و عددش ششصد و شصت و شش است».
*شیطانپرستان و خصومت با مسیحیت
وی ادامه داد: صلیب وارونه (Upside down cross) بر اساس تفکرات ضد مسیحی شیطانگرایان و به نشان خصومت با دین مسیحیت و توهین به آن استفاده میشود، همچنین نمادی دیگری با عنوان دست شاخدار (Horned Hand)؛ دو انگشت بر افراشته در این نماد، نشان از دو شاخ بز بافومت است که به همراه عبارت «Hail Satan» به معنای «درود بر شیطان» استفاده میشود، البته این نماد در موارد دیگری نیز بهکار رفته که شاید لزوماً ارتباطی بین آن معانی و جریانهای شیطانگرا وجود نداشته باشد؛ مثلا گاهی به نشانه حرف W که حرف اول کلمه «War» (جنگ) است، خصوصاً از طرف سیاستمداران و جنگ طلبان دنیا استفاده میشود؛ به معنای اصرار و استقامت در جنگیدن است، البته استفاده آن در مراسم شیطانی و از طرف شیطانگرایان مشاهده میشود.
*«ابلیسک» و قدمت تاریخی آن
شریفی دوست از اُبِلیسک (obelisk) به عنوان هفتمین نماد یاد کرد و بیان داشت: «اُبِلیسک» ستونی است با قاعده چهارضلعی و رأس هرمی است که ظاهراً سمبل «اُبِلیسک» در زمان حضرت ابراهیم علیهالسلام هم وجود داشته است، لذا پیامبر بزرگ خدا با این ذهنیت در حرم الهی نماد شیطان را به صورت «ابلیسک» میسازد و آن را رمی میکند، تا با این عمل تمام اوهامی را که تا امروز هم ادامه یافته است، طرد کند، این نماد، امروزه در میدانهای بزرگ کشورهای اروپایی و آمریکا ساخته شده و مردم هرروز به گِرد آن میچرخند! این درحالی که سنگ بنای «ابلیسک» از مصر باستان باقی و در شهرهایی نظیر سیسیل، پاریس، لندن، نیویورک و سزاریا در قسمت اشغال شده فلسطین نصب شده است.
بزرگترین «ابلیسک» دنیا در واشنگتن
*بزرگترین ابلیسک جهان در کجاست؟/ مراسم تحلیف ریاستجمهوری آمریکا در کجا برگزار میشود
نویسنده کتاب «نیمنگاهی به کتاب خود خدایی شیطانگرایان» با بیان اینکه بزرگترین «ابلیسک» دنیا در واشنگتن ساخته شده، اظهار داشت: رئیس جمهورهای آمریکا در پای آن، سوگند یاد میکنند، «ابلیسک» نماد قدرت «ست» در زمین و حیات و حمایت جاودانی «اوزیریس» در دنیای مردگان است؛ از این رو سنگهایی که شبیه آن تراشیده شده است، در قبرستانهای آمریکا بسیار به چشم میخورد.
*تبلیغات پر هیاهوی شیطانپرستان در دهکده جهانی
وی با بیان اینکه شیطانگرایان و مراکز قدرت حامی آنها، برای ترویج نمادهای یادشده در حوزه فرهنگ عمومی، از ابزارهای مختلفی استفاده میکنند؛ افزود: از آن جمله میتوان به استفاده از این نمادها در ساخت زیورآلات، پوشاک، طراحی ساختمان، نقاشی بر روی دیوار و اماکن عمومی و غیره اشاره کرد، بنابراین از این واقعیت نباید غفلت شود که امروزه شیطانپرستی با ابزارهای فراگیری مثل سینما، نمادهای متنوع و رسانههای مختلف صوتی و تصویری، به عنوان «دینِ دهکده جهانی» مطرح و تبلیغ میشود.
*بیان نارسایی و نقص آموزههای شیطان پرستی به جوانان
مدیر گروههای پژوهشی مرکز مطالعات بهداشت معنوی با تاکید بر اینکه کسانی که قصد دارند جلسات و محافل نقد شیطانپرستی برگزار کنند، باید توجه کنند که با تشریح نمادها به گسترش بیشتر شیطانپرستی کمک نکنند، تصریح کرد: چرا که جلساتی که با توضیح نمادها شروع شده و با آشنایی بیشتر جوانان با شیطانپرستی خاتمه مییابد، نه تنها مقابله با این جریان نیست؛ بلکه بیشتر این جریان را معرفی کرده و به ترویج آن کمک کردهاند، به همین جهت ما تنها بخشی از این نمادها را در این جا آوردهایم و تلاش کردهایم که نمادها در راستای ضدیت این ایین با آموزه های وحیانی قلمداد شوند.
وی ادامه داد: کسانی که میخواهند با نقد شیطان پرستی کار مهمی در این زمینه انجام دهند، تلاش کنند نارسایی و نقص آموزههای شیطان پرستی را تبیین کنند و زمینههای که در غرب باعث شکل گیری این جریان شده را مورد کاوش قرار دهند و مهمتر از همه سستی جهان بینی شیطانی را به بحث گذارند.
بسیاری از جوانان بدون آن که بدانند در پس این نمادهای وسوسهبرانگیز چه محتوا و مضامینی نهفته است، برای خرید آنها اقدام میکنند. البته برخی نیز که پیرو فرقههای ضاله هستند، تعمدا و از روی آگاهی اقدام به تهیه این اقلام میکنند.
حال با وجود گسترش نمادهای معنویتهای جدید بر آن شدیم که نمادهای مهم و رایج شیطانپرستان را به بحث بگذاریم، از این رو با حجتالاسلام والمسلمین «حمزه شریفی دوست» مدیر گروههای پژوهشی مرکز مطالعات بهداشت معنوی گفتوگویی ترتیب دادیم که مشروح آن در پی میآید:
*شیطانپرستان امروزه از نمادهای عاریهای استفاده میکنند
شریفیدوست با بیان اینکه نباید کاری کرد که نمادها موضوع بحث به صورت تفسیری باشد و لازم است ابتدا زاویه دیدمان را در مورد نمادها تصحیح کنیم تا رویکردمان در این گفتگو معلوم باشد، اظهار داشت: درباره نمادهای شیطانی سه نکته اساسی باید مورد توجه قرار گیرد و غفلت از این سه امر، ممکن است به شناخت و تحلیل ناصواب فرقه شیطانپرستی منجر شود یا باعث ترویج ناخواسته آیین شیطانی شود: اول اینکه؛ جریان شیطانی بسیاری از نمادهایی را که در دیگر آیینها و مسلکها ریشه دارد، امروزه به سود خویش و در خدمت خود به کار گرفته است.
وی افزود: بسیاری از نمادهایی که امروزه به نام شیطانپرستی مشهور شده، متعلق به جریان شیطانی نیست و آنها این نمادها را تصاحب کردهاند، هدف از این تردستی، اثبات ریشهدار بودن آیین شیطان پرستی و تثبیت آن و اعتماد بخشی به یاران شیطان است، پارهای از این نمادها در تمدنهای باستانی مصر و یونان ریشه دارد و بعضی دیگر متعلق به شرق است.
* شیطانپرستی؛ فرزند نامشروع عرفان یهود و فراماسونری
مدیر گروههای پژوهشی مرکز مطالعات بهداشت معنوی با اشاره به نمونهای از تردستی شیطانپرستان در استفاده از نمادها، ابراز داشت: چنانکه «آنتوان لاوی» در کتاب خویش «کالی» و «شیوا» را که در میان هندوها و یوگیها جایگاه خاصی دارند و از خدایان هندو به حساب میآیند، همان شیطان معرفی میکند! بعضی از نمادهای «ماسونها» یا «کابالا» نیز اکنون در خدمت این آیین قرار گرفته است، هر چند جریان شیطانی محصول عرفان یهود و فراماسونری و نتیجه نامشروع این دو جریان است، جریان شیطانی، امروزه خود را آیینی برخوردار از سنتهای منحصر به فرد، نمادهای ویژه، مبانی مجزا و در یک کلمه، یک «جریان مستقل تاریخی» معرفی میکند.
* نمادها نه ریشه واحد و نه معنای واحد دارند
وی در خصوص دومین ویژگی نمادها، ادامه داد: نمادها لزوما معنای واحد ندارند، علت این است که فرهنگهای مختلف از همدیگر تأثیر پذیرفتهاند و اقوام و ملتها، در تعامل با دیگر فرهنگها، دست به اقتباس زده و به سود خود، تغییراتی در محصولات دیگران ـ البته به نسبت آرمانها و ارزشهای بومی خود ـ دادهاند و به مرور، این فرآورده جدید، نماد ارزشها و باورهای ایشان شده است؛ بنابراین نمادها نه ریشه واحد و نه معنای واحد دارند.
نویسنده کتاب «نیمنگاهی به کتاب خود خدایی شیطانگرایان» با اشاره به نکته سوم درباره نمادها، بیان داشت: نکته سوم این که چون نماد ابزاری قوی و نافذ است و چون برخورداری از نمادهای گویا و متنوع، قدرتی بیبدیل محسوب میشود، نسبت دادن نمادهای دیگر آیینها به شیطانپرستی، تلاش غیرمستقیم برای تبلیغ این مرام انحرافی و کمک ناخواسته به آن است؛ بنابراین منظور ما از نماد در این گفتوگو، نمادهایی است که امروزه شیطانگرایان به سود خود استخدام کردهاند.
* توجه به نماد شیطانی در واقع توجه به عقبه سیاسی و مبانی استکباری آن است
وی افزود: آن چه نباید از آن غفلت شود، این است که نمادهایی که امروزه در خدمت این جریان ضددینی و ضدتوحیدی ایفای نقش میکند؛ باید برای انتساب این جریان به عقبه سیاسی خود و فهم ریشهها و مبانی استکباری آن مورد توجه قرار گیرد؛ نه استقلال دادن به این جریان و در نتیجه تبلیغ و تثبیت آن.
* «بافومت» و ردپای آن در کابالا
عضو هیئت مؤسس مؤسسه بهداشت معنوی با اشاره به برخی از نمادهای استفاده شده شیطانپرستان خاطرنشان کرد: «بافومت» (Baphomet) یکی از نمادهایی است که شیطانگرایان برای معرفی خود استخدام کردهاند، این نماد که در عرفان کابالا نیز جایگاهی دارد، بز یا قوچی به نام بافومت (Baphomet) است که هم با جانور شاخدار «یوحنا» در کتاب «مکاشفات یوحنا» همانندی دارد.
وی با تاکید بر اینکه تأویل تکگزینهای از این نماد چندان واقعبینانه نیست، ادامه داد: تفسیرهای دیگری هم برای این نماد گفتهاند که پرداختن بیشتر به آن لطفی ندارد.
* ستاره پنجپر نمادی که در مکتب «لاوی» استفاده میشود
شریفیدوست نماد سر بز در میان ستاره پنج پَر وارونه (inverted pentagram)، ستاره پنج پَر (pentagram) را نماد ونوس الهه زیبایی و عشق شهوانی زنانه دانست که سر یک بز (بافومت) نیز در آن قرار گرفته است و به خبرنگار فارس گفت: این نماد ترکیب ستاره پنجپَر وارونه با سر بافومت، نماد روشن و گویایی برای تعالیم مکتب شیطانگرایی «کرولی» و «لاوی» است؛ چرا که شیطان را سمبل انسان محوری و اصالت هوسها و لذتطلبی بشر میدانند، از همین روی، این نشانه به نحو گستردهای در شاخه «سیتنیسم» کاربرد دارد؛ از آن جمله میتوان به نصب نماد مذکور روی لباس افرادی که به عضویت رسمی کلیسای شیطان در میآیند و رنگ به کار رفته در آن نشانه درجه عضویت فرد است و همین طور نصب این نشان در بالای محراب هنگام اجرای آیینهای شیطانگرایی اشاره کرد.
* شیطانپرستان چه عددی را عدد شیطان میدانند
نویسنده کتاب «نگاهی کلی به عرفانهای نوظهور» درباره علامت 666 یا FFF، بیان داشت: عدد 666 و FFF که ششمین حرف از حروف انگلیسی است و متناظر عددی آن 666 میشود، این عدد به گفته «یوحنا» در بخش «مکاشفات یوحنا» در کتاب مقدس، «عدد شیطان» است، به طوری که در مکاشفات یوحنّا آمده است: «و دیدم وحش دیگری را که از زمین بالا میآید و دو شاخ مثل شاخهای بره دارد و مانند اژدها تکلّم میکند و با تمام قدرت وحش نخست در حضور وی عمل میکند و زمین و سکنه آن را بر این وا میدارد که وحش نخست را که از زخم مهلک شفا یافته بپرستند و معجزات عظیم به عمل میآورد تا آتش را نیز از آسمان در حضور مردم به زمین فرود آورد ... و همه را از کبیر و صغیر و دولتمند و فقیر و غلام و آزاد بر این وا میدارد که بر دست راست یا بر پیشانی خود نشانی گذارند و اینک هیچکس خرید و فروش نتواند کرد جز کسی که نشان، یعنی اسم یا عدد اسم وحش را داشته باشد، در اینجا حکمت است؛ پس هرکه فهم دارد، عدد وحش را بشمارد؛ زیرا عدد انسان است و عددش ششصد و شصت و شش است».
*شیطانپرستان و خصومت با مسیحیت
وی ادامه داد: صلیب وارونه (Upside down cross) بر اساس تفکرات ضد مسیحی شیطانگرایان و به نشان خصومت با دین مسیحیت و توهین به آن استفاده میشود، همچنین نمادی دیگری با عنوان دست شاخدار (Horned Hand)؛ دو انگشت بر افراشته در این نماد، نشان از دو شاخ بز بافومت است که به همراه عبارت «Hail Satan» به معنای «درود بر شیطان» استفاده میشود، البته این نماد در موارد دیگری نیز بهکار رفته که شاید لزوماً ارتباطی بین آن معانی و جریانهای شیطانگرا وجود نداشته باشد؛ مثلا گاهی به نشانه حرف W که حرف اول کلمه «War» (جنگ) است، خصوصاً از طرف سیاستمداران و جنگ طلبان دنیا استفاده میشود؛ به معنای اصرار و استقامت در جنگیدن است، البته استفاده آن در مراسم شیطانی و از طرف شیطانگرایان مشاهده میشود.
*«ابلیسک» و قدمت تاریخی آن
شریفی دوست از اُبِلیسک (obelisk) به عنوان هفتمین نماد یاد کرد و بیان داشت: «اُبِلیسک» ستونی است با قاعده چهارضلعی و رأس هرمی است که ظاهراً سمبل «اُبِلیسک» در زمان حضرت ابراهیم علیهالسلام هم وجود داشته است، لذا پیامبر بزرگ خدا با این ذهنیت در حرم الهی نماد شیطان را به صورت «ابلیسک» میسازد و آن را رمی میکند، تا با این عمل تمام اوهامی را که تا امروز هم ادامه یافته است، طرد کند، این نماد، امروزه در میدانهای بزرگ کشورهای اروپایی و آمریکا ساخته شده و مردم هرروز به گِرد آن میچرخند! این درحالی که سنگ بنای «ابلیسک» از مصر باستان باقی و در شهرهایی نظیر سیسیل، پاریس، لندن، نیویورک و سزاریا در قسمت اشغال شده فلسطین نصب شده است.
بزرگترین «ابلیسک» دنیا در واشنگتن
*بزرگترین ابلیسک جهان در کجاست؟/ مراسم تحلیف ریاستجمهوری آمریکا در کجا برگزار میشود
نویسنده کتاب «نیمنگاهی به کتاب خود خدایی شیطانگرایان» با بیان اینکه بزرگترین «ابلیسک» دنیا در واشنگتن ساخته شده، اظهار داشت: رئیس جمهورهای آمریکا در پای آن، سوگند یاد میکنند، «ابلیسک» نماد قدرت «ست» در زمین و حیات و حمایت جاودانی «اوزیریس» در دنیای مردگان است؛ از این رو سنگهایی که شبیه آن تراشیده شده است، در قبرستانهای آمریکا بسیار به چشم میخورد.
*تبلیغات پر هیاهوی شیطانپرستان در دهکده جهانی
وی با بیان اینکه شیطانگرایان و مراکز قدرت حامی آنها، برای ترویج نمادهای یادشده در حوزه فرهنگ عمومی، از ابزارهای مختلفی استفاده میکنند؛ افزود: از آن جمله میتوان به استفاده از این نمادها در ساخت زیورآلات، پوشاک، طراحی ساختمان، نقاشی بر روی دیوار و اماکن عمومی و غیره اشاره کرد، بنابراین از این واقعیت نباید غفلت شود که امروزه شیطانپرستی با ابزارهای فراگیری مثل سینما، نمادهای متنوع و رسانههای مختلف صوتی و تصویری، به عنوان «دینِ دهکده جهانی» مطرح و تبلیغ میشود.
*بیان نارسایی و نقص آموزههای شیطان پرستی به جوانان
مدیر گروههای پژوهشی مرکز مطالعات بهداشت معنوی با تاکید بر اینکه کسانی که قصد دارند جلسات و محافل نقد شیطانپرستی برگزار کنند، باید توجه کنند که با تشریح نمادها به گسترش بیشتر شیطانپرستی کمک نکنند، تصریح کرد: چرا که جلساتی که با توضیح نمادها شروع شده و با آشنایی بیشتر جوانان با شیطانپرستی خاتمه مییابد، نه تنها مقابله با این جریان نیست؛ بلکه بیشتر این جریان را معرفی کرده و به ترویج آن کمک کردهاند، به همین جهت ما تنها بخشی از این نمادها را در این جا آوردهایم و تلاش کردهایم که نمادها در راستای ضدیت این ایین با آموزه های وحیانی قلمداد شوند.
وی ادامه داد: کسانی که میخواهند با نقد شیطان پرستی کار مهمی در این زمینه انجام دهند، تلاش کنند نارسایی و نقص آموزههای شیطان پرستی را تبیین کنند و زمینههای که در غرب باعث شکل گیری این جریان شده را مورد کاوش قرار دهند و مهمتر از همه سستی جهان بینی شیطانی را به بحث گذارند.
تاریخ : پنج شنبه 92/7/18 | 12:2 عصر | نویسنده : ali | نظرات ()